2012. október 27., szombat

Almás- mákos nyers torta, Raw apple and poppy seed cake:


Sziasztok!:)
Tudom régen jelentkeztem, mert ahogy sokaknál nálam is rengeteg a változás, zajlik az élet, de rendesen, és beigazolódni látszik, hogy a változás mindig jót, jobbat hoz magával. Van, hogy elsőre kicsit rosszabb lesz és ijesztőnek tűnnek a dolgok,  a helyzet, de tény, hogy utána érkezik a jobb...
Elhagyva röghöz kötöttségemet, eladtuk házunkat, most albérletben vagyunk és ha minden igaz, decemberben költözünk, elhagyjuk a várost, Pápát és szerencsétpróbálunk Felsőörsön. Egy vágyam teljesül, lesz hatalmas haszonkertünk, ill. ez már teljesült is, hiszen nyáron már kertészkedtünk. Óriási volt a cukkini és a paradicsom termés, hatalmasra nőttek a csicsókák, a madarak most örülnek igazán az elültetett napraforgóknak. Szóval a cél, hogy amit lehet megtermeljünk úgy néz ki valósággá válik, lesz sok-sok finom gyógyító bio finomság:)
Bújom a különböző kertészkedős könyveket és igyekszem elsajátítani azt is, mi szükséges ahhoz, hogy egészségesek legyenek növényeink. A lényeg mondhatni ugyanaz ,mint az embernél. Ha megkap mindent amire szüksége van, tápanyag, fény, víz...akkor olyan erős és egészséges lesz, hogy nincs az a betegség ami árthatna neki...
Ültettünk gyümölcsfákat is alig bírom kivárni azt a 20-30 évet amíg végre megmászhatom őket:D
A kertészkedés izgalmas! Az ember elültet egy homokszemnyi magot, és jön a csoda, hatalmas életerős növénnyé fejlődik. Imádom naponta végigkövetni ezt a folyamatot az apró változásokat, és a végén hálásan elfogyasztani a végeredményt, még melegen akár mosatlanul ott a kertben frissen leszedve, ez az igazi. Ilyenkor sokszor a dédim jut eszembe, aki ment reggelizni a kertbe egy szelet kenyérrel, és a fa alatt állva csipegette a fáról a meggyet a kenyérhez. 92 évet élt. Remélem az ő génjeit örököltem :D

A lényeg, ha minden igaz visszatértem:)

Ma annyira rám jött az alkothatnék. Körbenéztem mi van itthon és összedobtam egy tortácskát, kicsike csatos formába. Látszik, hogy régen csináltam és, hogy mennyire lelkesen, örömmel, mert valami isteni lett, isteni finom:)
Kicsit hasonlít az ország tortájára. Mákos piskóta almás rétegekkel, tetején fahéjas krémmel.
Na de elég a fecsegésből jöjjön a recept!

Almás- mákos nyers torta:
/Raw apple and poppy seed cake/

Tészta:
80 gramm kókuszdara
70 gramm mák
70 gramm arany lenmag
kávéskanál vanília
kávéskanál fahéj
2 citrom reszelt héja
12 darab datolya
kb. 10 evőkanál víz
csipet só
2 evőkanál méz vagy agávé szirup

A kókuszt, mákot, lenmagot megőröljük kávédarálóban. A datolyákat a vízbe beáztatjuk, majd konyhai robotgépbe öntjük és eldolgozzuk a mézzel. Hozzáöntjük a többi hozzávalót is és jól összedolgozzuk. A cél, hogy ha belenyúlunk és összenyomjuk ujjainkkal akkor összeragadjon a massza. Ha nem ragad mehet még kicsi víz.

A tésztát ketté vesszük és felét a tortaforma aljába nyomkodjuk. Erre jön egy réteg alma.

Almás töltelék:
6 közepesen kicsi almát lereszeltem, fahéjjal ízesítettem és 2 evőkanál útifűmaghéjat kevertem hozzá.

A fele alma mehet a piskótára, jól eloszlatjuk és megtömörítjük kanállal meg kézzel. Erre rászórjuk a maradék mákos őrleményt eloszlatjuk és ha mindenhova jutott rányomkodjuk megtömörítjük. Erre megint alma jön.

Fahéj krém:
12 datolya
2-3 evőkanál kókuszzsír
1 banán
2 mokkáskanál fahéj
3 evőkanál víz

Turmixgépben krémesre dolgozzuk, majd a torta tetején elkenjük. Kicsit hűtőbe tesszük és ha megdermedt a teteje szépen lehet vágni.

12 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Mónika!
Már régebben felfedeztem a blogodat, nagyon sok receptedet elkészítettem. Gratulálok a találékonyságodhoz! Minden szuper, a nyersételek közül a Tiéd a kedvencem. Csempészem be a mindennapokba az egész családnak. A gyerekeim már kamaszok, velük kicsit nehezebb elfogadtatni, de nem adom fel. Ezt a receptet most találtam meg és a hétvégén elkészítem.
Békés, boldog ünnepeket kívánok: Ildikó

Sütő Mónika írta...

Kedves Ildikó!
Köszönöm, így születtem, de az alkotás szeretete, a kreativitás szerintem mindenkiben jelen van!:D
A kamaszok étrendjébe is be épülhet szépen, a lényeg a rendszeresség, és meg fogják szokni, na meg szeretni is. Szebb lesz a bőrük...ez csak egy ami egy kamasznál jól jöhet...
Áldott ünnepeket Nektek is!
Szeretettel: Mónika

Névtelen írta...

Valami siteni lett, szuper a recept. Az almához tettem szegfűszeget is, nem ártott meg neki. Köszi!

Sütő Mónika írta...

Szívesen!:)
Igen, jó ötlet a szegfűszeg is. Ez egy alaprecept és mindenki variálhatja, fűszerezheti a saját fantáziája szerint!

ivetabt írta...

Nagyon megtetszett ez a recept. Szerintem ez lesz az első számú raw food édesség, amit elkészítek ♥

Sütő Mónika írta...

Majd írj, hogy ízlett.... ?! :)

Névtelen írta...

Szia Móni :)
Isteni finom lett a torta :) imádom :) a többi édességet is kipróbáltam.. hát nagyon- nagyon finomak :) Gratulálok.. nagyon ügyes vagy! :)
Üdv. Joanna

Sütő Mónika írta...

SZIA JOANNA!
ÖRÜLÖK!:) UGYE FINOMAK, ÉN IS IMÁDOM ŐKET! AZ ÉDES ÍZ AMI BÁRMIKOR JÖHET!:) ÉS EGÉSZSÉGES, VITAMINDÚS, NO CUKOR, NO GLUTÉN, NO LAKTÓZ, VEGÁN FINOMSÁG...
KÖSZÖNÖM, KEDVES VAGY! :)

ÜDV: MÓNIKA

Névtelen írta...

Szia Móni :)
Ez mind így igaz, ahogy le írtad! Én már csak így étkezem, Neked köszönhetően :) bár mindig egészségesen táplálkoztam, de ahogy most látom, messze voltám a egészséges táplálkozástól :( sorba jöttek az ételallergiák, az asztma, az Ibs :( Csak reménykedni tudok, hogy evvel a életmóddal javul az állapotom :) Lényeg, hogy most már tudom, milyen a helyes út :) KÖSZÖNÖM :) <3

Üdv.
Joanna

Sütő Mónika írta...

Kedves Joanna!

Mindig van hova továbbfejlődni! Én is folyamatosan olvasok, kísérletezek magammal a táplálkozásommal. Volt, hogy nem ettem gyümölcsöt, az nem jött be, most meg szinte csak gyümölcsön élek, alig várom a dinnye szezont:)
Sok minden fejben dől el! Felejtsd el, ha volt is problémád a testedbe, csak az egészségre fókuszálj, napozz, nevess, mozogj, táncolj , igyál sok tiszta vizet, aludj jókat és persze étkezz tisztán, lehető legtöbb élő ételt = életet vigyél a testedbe és megállíthatatlan leszel! :)

Csodás napokat!

Üdv: Mónika

Névtelen írta...

Kedves Móni! :)

Köszönöm szépen..nagyon aranyos vagy <3 Örülök, hogy felfedeztem a blogodat..nagyon sok receptedet elkészítettem már, is nagyon ízletesek ezek a finomságok!!:)

Legyen szép napot! <3

Névtelen írta...


Joanna voltám :)