2011. november 22., kedd

Szappan házilag /Soap making/

Szappant főztem:) Annyi helyen olvastam már a szappankészítésről és annyi szép házi készítésű szappant láttam a neten, hogy kedvet kaptam. Gondoltam idén ez lesz a karácsonyi ajándék, személyes, sok-sok szeretet van benne, természetes, kényeztet, nyugtat, gyógyít, és nem utolsó sorban tisztít!:o)

Növényi olajokból, zsírokból jól el voltam látva, illóolajaim is voltak, már csak a lúg volt kérdéses. Próbálkoztam gyógyszertárban, de azt mondták nem adnak, maximum receptre. Így az internetes rendelés mellett döntöttem. 1-2 nap alatt meg is küldték, így indulhatott a móka. Elvonultam a konyhába, minden hozzávalót a pultra készítettem, kötényt és gumikesztyűt húztam, majd méricskéltem és összeöntöttem a lúgot a vízzel, olajakat, zsírokat melegítettem, majd amikor minden 40 fokosra hűlt vegyítettem és botmixerrel, pudingosra kevertem. Ekkor öntöttem hozzá a levendula olajat, teafa olajat és levendula virágot. Formába csorgattam, ami lehet szilikon, vagy fa, akár tejfölös vagy tejes doboz is. Én az utóbbit választottam. 1 napig pihent törölközővel letakarva, majd felszeltem. Íme az eredmény! Bevallom  beleszerettem. Az illata, a formája, a természetessége, az egyszerűsége, imádni fogom ezt a nyugtató levendulás fürdőt esténként, mely rákészít a pihentető alvásra. Szerintem jó kis karácsonyi ajándék lesz...! Kell is neki egy kis pihenő, hiszen kb. 4 hétig még érnie kell, hogy ne legyen túl lúgos, megfelelő legyen a ph-ja. Na ugye milyen egyszerűnek tűnik a folyamat!? ( az is) Ha kedvet kaptatok  Nóra oldalát ajánlanám, szabad szappanozni!:o)


Levendulás- teafa szappan:

desztillált víz: 125, 4 gr
lúg (NaOH): 47,795 gr
kókusz olaj: 140 gr
extra szűz olíva olaj: 170 gr
avokádó olaj: 10 gr
mandula olaj: 10 gr
levendula illóolaj: 150 csepp
teafa illóolaj: 50 csepp

4 megjegyzés:

Pfiszterné Nagy Erika írta...

Hát ez szuper ! Nekem is ki kellene próbálni !

Sütő Mónika írta...

Ki bizony!Jó móka:o)

Szilvi írta...

Szia!
A lúg mennyiségét, hogyan tudod ennyire pontosan kimérni?

Sütő Mónika írta...

Szia! Van egy konyhai mérlegem azt használom ehhez is :)