2012. március 20., kedd

Vasárnap megkóstolhatod:)


Aki ellátogat március 25-én vasárnap a kőbányai Kőrösi Csoma Sándor Kulturális központba, az megnézheti hogyan készítem el ezt a finom almás- dió tortát és még kóstolót is kaphat belőle.....  :) 

Ott találkozunk!

„EGÉSZSÉG ÉS ÉLETIDŐ” 

A teljes program a Kőrösi honlapján







Almás- dió torta:

Tészta:

2 csésze dió
1 csésze napraforgó
1,5 csésze kókuszreszelék
1 kiskanál fahéj
késhegynyi vanília
2 citrom reszelt héja
5 kanál méz
fél csésze víz

A magokat 1 napot áztatjuk, lecsepegtetjük, majd a többi hozzávalóval betesszük az aprítóba, és jól összedolgozzuk. A kész tésztát csatos formába öntjük és belenyomkodjuk, úgy hogy körben a kezeinkkel 2-3 centiméter magas peremet képezünk, ami majd megfogja a tölteléket.

Alma töltelék:
6 alma ( lereszelve)
kiskanál fahéj
1 citrom leve
1 evőkanál útifűmaghéj

Géppel lereszeljük az almákat, majd, a többi hozzávalóval összekeverjük és a tésztára simítjuk.

Csoki krém:
1 avokádó
2 banán
4 evőkanál méz
1 kiskanál fahéj
késhegynyi vanília
3 evőkanál kókuszolaj
4 evőkanál kakaó

Turmixgépben vagy konyhai aprítóban krémesre keverjük és az almás rétegre egyengetjük.

Kesudió krém:
4 evőkanál víz
2 evőkanál méz
1/2 citrom leve
1/2 csésze kesudió (érdemes legalább 1 órát vízben áztatni)

A hozzávalókat turmixoljuk, majd eloszlatjuk a csokis rétegen.

A tortát alma és kesudió darabokkal díszítettem. Szélét megszórtam kakaóporral.


8 megjegyzés:

Sophia írta...

Szia Móni!

Vasárnap mikor készíted el ezt a finom tortát?

Puszi!
Zsófia

Sütő Mónika írta...

Szia Zsófia!

Ha minden igaz délután kettőkor, az egyes teremben.
Örülnék, ha jönnél:)

Puszi!
Mónika

Judit írta...

Húúú úgy látom valamelyik számba tortákat kell tenni ;-))) Láttad a lapot, ugye? ;-)

Sütő Mónika írta...

Igen:) Este vagy holnap megosztom itt is ott is...

Judit írta...

Most nézem csak milyen szép tortatálad van, hol vetted? Én is ezt vadászok :-) A kúrám miatt ugrott a szülinapi torta, legalább tálam legyen :-) de csak horror áron láttam...

Sütő Mónika írta...

TESCO-t gazdagítottam, néhány éve. Nézd meg talán még van:)

szi írta...

Szia! Szeretném megcsinálni a tortát. Milyen átméröjü tortaformában csináltad? Köszi! Ildi

Sütő Mónika írta...

Szia Ildi!

A tortaforma 25 centiméter átmérőjű.