2012. március 23., péntek

Fűszervaj

Az alaprecept ugyanaz , mint a kesudióvajnál, csak itt kevertem bele petrezselymet. A petrezselyem lehet friss aprított vagy üvegben eltett. Amikor szezonja volt felvágtam, besóztam, egy üvegbe nyomkodtam és felöntöttem olívaolajjal. Ez a vaj persze elkészíthető akár snidlinggel, esetleg medvehagymával, bazsalikommal, attól függően, kinek mi a szimpatikus, minek van szezonja és mi van kéznél:)





Fűszervaj:
100 gramm kesudió ( nyers natúr)
1 kiskanál kókuszolaj
csipet só
aprított petrezselyem

A kesudiót kávédarálóban vagy nagy teljesítményű turmixgépben porrá őröljük. Hozzákeverjük az olajat és kész a natúr vaj. Ízlés szerint teszünk hozzá aprított friss vagy olajban eltett petrezselymet. Hűtőben tárolandó, de használat előtt pár perccel korábban érdemes kivenni, hogy kenhetőbb, puhább legyen.



3 megjegyzés:

Judit írta...

Tök jó :-) nekem medvehagymám van, és ezt az olajos eltevést is már két piacos néni mondta... Lassan meg tönkre megy... ha a holnapi ebédbe nem fogy el, ez lesz a sorsa :)

Sütő Mónika írta...

Ugye, én is imádom ezeket az egyszerű eltevési módszereket...?! Nekem még rengeteg medvehagymám van ami megmaradt a fagyasztóban is, meg szárítottam is...

Csóti Heni írta...

Szia Mónika! Harmadik díjamat vehettem át, amit most szeretnék továbbítani az egyik kedvenc blogom a Tiéd, amit szeretek nézegetni olvasni, már próbáltam is ki tőled sütit. Kérlek nézz be a blogomba
http://henimodernkonyhaja.blogspot.com/2012/03/dijat-kaptam-ismet.html és fogadd sok szeretettel!