2012. április 8., vasárnap

Csokitojás /Raw chocolate egg/

Emmának hozott a nyuszi egy műanyag tojást ami összecsukható, átlátszó formában ( csomagolásban) volt. Az az ötletem támadt, ha már csupa csoki minden a konyhában, ezt a formát is bekenem, hátha sikerül házilag is szép csokitojást készíteni. Ecsettel 2 szer bekentem a forma belsejét, majd amikor megszilárdult a csoki, tölteléket kerestem. Kéznél volt egy banán és maradt sárgabarack így ez került a tojásba. 





Csokitojás:

Csoki:

kakaóvaj vagy kókuszolaj, esetleg vegyesen
kakaópor
édesítő, xilit, méz vagy stévia...

Vízgőz felett mindent összeolvasztunk. Ecset segítségével a forma belsejét kétszer kikenjük csokival.
 Részletes leírás a nyers csoki készítéséről Gittánál találhattok.

Töltelék:
banán 
citromlé
méz
útifűmaghéj

sárgabarack

A banánt villával összenyomjuk, hozzákeverünk 2 kiskanál citromlevet, 2 kiskanál mézet, és 2 kiskanál útifűmaghéjat. Ezt a formába töltjük egyik felébe egy sárgabarackot is teszünk. Amikor ez kész a még folyékony csokoládéval körbekenjük a tojás széleit, majd összecsukjuk a formát. Így pihent a hűtőben néhány órát, majd kivettük a formából a kiálló részeket késsel levágtuk és megettük...

A forma összecsukva

2 megjegyzés:

Judit írta...

Ezt hogy csináltad?! Nekem nem jött ki a formából :-( Műanyag forma volt, beletettem a folyékony csokit, összecsuktam és keményedésig elég gyakran megmozgattam, hogy szépen eloszlassam benne a csokit. Jó is lett, de amikor félbeszedtem, kapásból eltört, és még a felek sem jöttek ki, úgy kellett kaparnom. lehet, hogy a formával volt a baj? :(
Mindenesetre gratula ;-)

Sütő Mónika írta...

Hűtőbe tettem, ott jó keményre megdermedt, ja és 2 -3 rétegben is érdemes bekenni, tehát amikor egy vékony réteg rászilárdult kentem még rá, hogy elég vastag és erős legyen. A formából könnyen kijött, nem teljesen merev így egy kicsit kívülről megnyomva a formát kiugrott belőle. Köszönöm:)