2014. január 23., csütörtök

Bundás alma

Hirtelen ötlettől vezérelve, új édességet alkottam, bundás almát. Az alma mindennapjaink része, az egyik legegyszerűbben beszerezhető gyümölcs. Nagyon szeretem! Szinte mindíg megszórom fahéjjal, ami melegítő hatással van szervezetünkre, így télen különösen ajánlott! A recept igazán egyszerű és gyors, aszalóban készül, ha nincsen aszaló  sütőben is lehet szárítani 40 fok körül.  Érdemes nagy adagot készíteni, mert gyorsan fogy!:)



Bundás alma:

6 alma
4 -5 banán
20 datolya
kiskanál fahéj
fél citrom leve

Díszítés lehet dió, mák, kakaóbab mozsárban megtörve, esetleg mandula vagy mogyoró , kókuszreszelék, ami éppen van otthon.

Az almákat meghámozzuk, kiszedjük a magházat majd kb. 0,5 cm vastagon felszeleteljük.

Turmixgépbe tesszük a banánokat a magozott datolyával fahéjjal és citromlével. Palacsintasűrűségű masszát kapunk. Ezt tálba öntjük, ebbe forgatjuk bele az almakarikákat. Aszaló tapadásmentes lapjára helyezzük, megszórjuk a díszítéssel, majd betesszük aszalódni. Kb 2 óra múlva leszedjük a tapadásmentes lapról és a rácsra helyezzük így aszaljuk egy éjszakát. Így annyira kiszárad, hogy hosszabb ideig is eltartható, de erre nem lesz semmi szükség, mert gyorsan fogy:) Ha nem szeretnénk tárolni kevesebb idő is elég az aszalásból. Ha már a bunda nem ragad, akkor elkészült a finomság. Nekem a mákos ízlett legjobban :)

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Kedves Mónika!
Nem vagyok járatos a blogos üzenetek küldésében, inkább küldöm újra az üzenetem:
Most találtam a blogodra.
Ma jött meg az aszaló gépem, és müzliszeletet kerestem.
Receptjeid közt meg is találtam, még ma este indítom is a finomságokat -a bundás almával együtt.
Hány fokon kezded a bundás alma aszalását?
Még végig nézem a finomságaidat.
Válaszod előre is köszönöm: Kriszta