2011. június 3., péntek

Epres-rebarbarás kosár

Imádom az epret! Mivel nincs az a mennyiség amit ne enne meg a család, így ami a kertből jön bizony elfogy, és nem marad aszalásra, fagyasztásra.... ezért ma útrakelünk és megnézünk egy "közeli" szedd magad akciót!
Még nem voltam, így kíváncsian várom a délutánt. Szeretnék jó sokat szedni és bespájzolni télire:-) Íme egy epres-rebarbarás finomság. Jó kis páros ez így együtt...





Epres-rebarbarás kosár:

Alap:
1 kávédarálónyi mandula
1 kávédarálónyi napraforgó
1 kávédarálónyi kókuszreszelék
1 kávédarálónyi zabkorpa ( elhagyható)
vanília
fahéj
csipet só
méz
reszelt citromhéj ( 1 citromét tettem bele)
  0,5 evőkanál kókuszolaj
kevés víz
Mindent megdaráltam kávédarálóban, majd a többi hozzávalóval egy tálban összekevertem . Mehet hozzá víz annyi hogy szépen összeálljon, ha túl nedves tehetünk még bele zabkorpát. A masszát  formába nyomkodtam, majd 1 éjszakát aszaltam. Aszalás nélkül is jó, finom puha porhanyós.

Krémes epres -rebarbarás töltelék:
  1 avokádó
  fél banán
  1 marok eper
  1 marok kockázott rebarbara
  1 kiskanál citrom lé
  méz
  csipet fahéj
  1 evőkanál útifű maghéj
  1 evőkanál kókuszolaj
Mindent aprítógépbe tettem és krémesre kevertettem.
A krémet a kosárkába kentem, majd kesuhabbal díszítettem és szeletelt epret tettem rá.

Kesuhab: 2 evőkanál áztatott kesudió , citromlé, vanília, méz, fél evőkanál kókuszolaj, kevés víz. Turmixoljuk, majd habnyomóból a sütire adagoljuk.

Nincsenek megjegyzések: