2011. szeptember 29., csütörtök

Édes- savanyúkáposzta tenger és hegy között

Otthon édes otthon...hazaértem!:-)
Ez az egyszerű finomság Görögországban készült, egy kalandos nap után. Mivel borús idő volt elindultam gyalog fel az Olimposz hegyre. Néhány kilométer után úgy döntöttem, hogy letérek az útról és lekanyarodtam befelé az erdőbe. Az erdőből kiérve egy hatalmas, kerek tisztásra értem, amit körbevettek a fák. A tisztás közepén egy régi, öreg szék állt üresen és engem hívogatott. Leültem az idilli környezetben, nézegettem a tájat, a lábam mellett vonuló hangyákat, majd lehunyva szememet elcsendesedtem, meditáltam. Hangos zörej törte meg a csendet, a semmi közepén, hirtelen elgondolkodtam milyen vadállat léphetett ki a bokorból és csinál ekkora lármát...Kinyitottam szemem és jobbra pillantva egy apró sötétbarna mókust láttam meg aki a diófák alatt a száraz leveleket szórta dió után kutatva. Mozdulatlanul figyeltem néhány percig, aztán eltűnt. Imádtam, imádom a mókusokat! A hegyről lesétálva, gesztenyefákat is láttam így szedtem 1-2 marokkal. Csodás környék, mindenütt források, illatozó kakukkfű és oregánó, már érett a kumara is, aminek piros bogyójából csinálják a cipurót, a görög házipálinkát. Ahogy sétáltam lefele, feltöltődve, szinte mámorosan, megrészegülve a természettől egy róka szaladt át előttem az úton. Na ez után már kicsit megszaporáztam a lépteimet, hogy gyorsan leérhessek a  biztonságos tengerpartra...


Strandolás előtt ezt falatoztam. A szerény lehetőségekhez képest, igazán kielégítő finomság született.

Édes- savanyúkáposzta:

mazsola ( 1 éjszakát áztatva)
mandula ( 1 éjszakát áztatva)
savanyúkáposzta
édes kaliforniai, vagy kápia paprika
zöldségzöldje
olivaolaj

Paprikát kockáztam, ez lett az alsó réteg, erre pakoltam a káposztát, a tetejére az összevágott mandulát és mazsolát tettem, majd megszórtam összevágott zöldségzöldjével és meglocsoltam olivaolajjal.

Érik a kumara
Kilátás a hegyről
Szék a semmi közepén
Hegyi hangyák



Nincsenek megjegyzések: