2011. december 7., szerda

Mézeskalács /raw ginger bread


Végre itt a várva várt mézeskalács. Még engem is meglepett mennyire hasonlít a sütött változatára. Türelem az jó ha van a díszítéshez, de ha akad egy ecset azzal is fel lehet vinni a krémet, így kicsit egyszerűbb és gyorsabb a munka. Aztán erre a krémre is lehet habnyomóval még akár más színű krémet is rétegezni, vagy diót, mandulát, mazsolát aszalt gyümölcsöt beleragasztani, esetleg megszórni, kókuszreszelékkel, mákkal vagy szezámmaggal. A díszítő krém alapja a kesudió, ezt turmixoltam vízzel, citromlével, mézzel. Az így kapott krém fehér. Lehet belőle tenni külön kis tálakba és más színűre is színezni. Zöldet algaporral készítettem, narancssárgát pirospaprikával, barnát kakaóporral. A képeken is látszik, hogy az aszalásnál a díszítés is kiszáradt, így vékonyabbnak tűnik.

Mézeskalács:

400 gramm mandula
100 gramm kókuszdara
10 evőkanál kókuszolaj
1 citrom reszelt héja
1 narancs reszelt héja
2 késhegynyi vanília
5 késhegynyi fahéj
2 késhegynyi szegfűszeg
1 darabka gyömbér ( ez elhagyható annak aki nem szereti)


kb. 9 evőkanál méz (tanácsos a végén beletenni, és ha nem elég édes még mehet hozzá méz vagy egyéb édesítő)






A beáztatott mandulát kétszeres mennyiségű vízben turmixoltam, majd egy szűrőzsákba öntöttem. Kinyomkodtam a levét így lett jó sok finom mandulatejem. Ha nincs szűrőzsák, jó egy nejlonharisnya is, én mosózsákot szoktam erre alkalmazni. A kókuszdarát kávédarálóban, vagy turmixgépben, megőröljük. A jól kinyomkodott mandula pépet tálba öntjük és mehet hozzá a többi hozzávaló. A fűszereket folyamatosan adagoljuk, hogy saját ízvilágunknak megfeleljen, érdemes kóstolgatni a tésztát. Ha szépen összeállt lehet kinyújtani sodrófával, majd kiszúrókkal formákat szúrni belőle. Ha leragadna, érdemes alá hinteni mandulalisztet, ill ha túl híg a tészta a tésztába is mehet (mandula megőrölve). A figurákat az aszaló tálcájára pakoljuk szépen sorban majd kidíszítjük.





Krém:  kesudió, méz, víz, citromlé

A beáztatott kesudiót turmixgépbe tesszük. Legalább annyi legyen, hogy a késeit ellepje. Teszünk hozzá 1 evőkanál mézet, fél citrom levét 2-3 evőkanál vizet. Turmixoljuk. Ha igényli, kanalanként adhatunk hozzá vizet, de csak óvatosan ne hígítsuk túl. Fontos, hogy jó krémes legyen és ne maradjanak benne apró darabok, mert akkor nem tudjuk szépen nyomni a habnyomóból. Én nejlonzacskót használtam, kivágtam a csücskét és azzal díszítettem.





A kidíszített sütiket aszalóba tesszük. Ha kopogósra aszaljuk akkor hosszabban eltartható, puhább formában hűtőben egy hétig biztos eláll.

Nincsenek megjegyzések: