2011. december 5., hétfő

Zserbó kocka

Zserbót már készítettem korábban is, a piskótát abban gyümölcslapok helyettesítették. Ebben a zserbó kockában nincs gyümölcslap, így az is el tudja készíteni, akinek nincs aszalója, és maga a művelet  is gyorsabb és egyszerűbb. Ezt a sütit vittem apukám névnapjára. Középen látni 1-2 golyót, a tenyerünkkel akár ilyeneket is formázhatunk.

Zserbó kocka:

200 gramm dió
200 gramm sárgabarack
70 gramm mazsola
késhegynyi fahéj
1 citrom reszelt héja

A diót 1 napot áztattam, aprítógépbe tettem a többi hozzávalóval és összedaraboltam. Az a jó ha még darabos, de ha kézzel összenyomjuk, szépen összeáll. Érdemes megkóstolni, hogy elég édes-e, ha nem mehet hozzá kis méz. Szögletes tortaformába nyomkodjuk, majd hűtőben pihentetjük. Felszeljük, és leöntjük csokimázzal. Ha a máz rádermedt, kesudióból krémet turmixolunk. Ezt habnyomóba tesszük, vagy nejlon zacskóba és kidíszítjük vele a sütiket.
Csokimáz:
kakaópor
méz, vagy agavé szirup
kókusz olaj vagy kakaó vaj

Díszítés:
100 gramm kesudió beáztatva
fél citrom leve
1 kanál méz
1 kanál kókusz olaj
kb 3-4 evőkanál víz

színezni, pirospaprika por- narancsos szín
algapor- zöld

Mindent turmixgépbe teszünk és krémesre turmixoljuk.



Nincsenek megjegyzések: