2014. november 18., kedd

Fügés palacsinta / élő, nyers /

Nem tudom ki hogy van vele, de én minden nap eszem valami édeset. Még a hagyományos étrenden élők is sok esetben addig nem érzik, hogy jóllaktak, elteltek, amíg nem ettek valami desszertet, édességet. Már a napomat legtöbb esetben édessel indítom. Gyümölcs, gyümölcsturmix, süti...ilyesmik, és mondhatom ettől jól indul a nap !:) Ma is sütivel (nyers) nyitottam, most pedig a megérdemelt zöld turmixomat kortyolgatom . Lehullottak a levelek, a fügebokromon is csak a fügék árválkodnak már. Leszedtem az utolsó érett, puha adagot, és palacsinta tölteléknek használtam. Sárgabarackot aszaltam amikor még szezonja volt, turmixolva, és aszalóban elkenve gyümölcslapot készítettem belőle. Jó szorosan feltekerem, majd ollóval elvágom. A kislányom így szereti rágcsálni, mert olyan, mint a gumicukor. Fantasztikus a tömény sárgabarack íz !
Ezeket a lapokat sok mindenre lehet használni, vízbe áztatva megpuhul, így nyers sárgabaracklekvár készíthető belőle, vagy turmixba, krémekbe keverhető. Most palacsintának készítettem el.

Fügés palacsinta:

aszalt sárgabarack lap
banán
füge
fahéj
dió
agavé szirup

A turmixolt sárgabarackot aszaló tapadásmentes lapjára kentem, megszárítottam. Ollóval szépen méretre vágtam. Tölteléknek banánt nyomtam össze egy tálkában villával, kockázott fügét kevertem hozzá, fahéjjal ízesítettem. Feltekertem a megtöltött lapot, meglocsoltam az agavé sziruppal és megszórtam az összevágott dióval.
Pár perc várakozás után megpuhul a gyümölcslap a töltelék nedvességtartalmától. A palacsinta tésztája bármilyen turmixolt gyümölcsből elkészíthető, akár banánból, vagy almából is.

Nincsenek megjegyzések: