2011. május 20., péntek

Nyers eper torta / raw strawberry cake/

Nyers eper torta:

Alap:
2 kávédarálónyi mandula
2 kávédarálónyi napraforgó
3 kávédarálónyi kókuszreszelék
1 kávédarálónyi sárga lenmag
vanília
fahéj
csipet só
méz
reszelt citromhéj
1 evőkanál kókuszolaj
kevés víz
Mindent megdaráltam a kávédarálóban, majd a többi hozzávalóval egy tálban összekevertem annyi vízzel, hogy a tészta összeálljon. A masszát csatos torta formába nyomkodtam, úgy hogy körben legyen kb. 1 centiméteres perem ami megfogja a tölteléket.

Epres töltelék:
2 banán
9 kövér eper
citromlé
méz
1 kanál útifű maghéj

Mindent aprítógépbe tettem és összedaraboltattam krémesre, lehet darabosra is hagyni, majd kevertem hozzá 1 evőkanál útifű maghéjat.

A tésztára banánszeleteket tettem, de eperrel sokkal finomabb, ha van elég epred Te inkább használd azt:-) Erre öntöttem az epres tölteléket. A tetejére pedig kesu krémet kentem.

Kesu krém:
2 evőkanál kesudió beáztatva, majd kis vízzel , citromlével, fél evőkanál kókuszolajjal, vaníliával és mézzel turmixolva. 

Tetejét eper szeletekkel és citromfűvel díszítettem. Érdemes 1 órát pihentetni a hűtőben, hogy a krémek megszilárduljanak és szépen lehessen szelni.


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia, meg tudod mondani, hogy mekkora tortaformát használtál? Köszi :)

Sütő Mónika írta...

Szia, 18 centiméter a torta forma belső átmérője.