2011. május 2., hétfő

Cukkinis- spenótos pizza:

Ma ez volt az ebédem. Néhány olajbogyót rágcsáltam hozzá. Nem ez az első nyers pizzám, de ez teljesen más recept, mint az előző. A tészta ötlete Russel Jamestől származik.

Cukkinis- spenótos pizza:
Tészta:

3 csésze csíráztatott hajdina 
2 db avokádó
1/4 csésze oliva olaj
1/4 csésze friss bazsalikom
3 ek olasz fűszerkeverék vagy pizza fűszerkeverék
1/2 csésze szárított paradicsom (beáztatva néhány órára)
3 db friss paradicsom
2 ek citrom leve
1/2 tk tengeri só

Mindent betettem a turmixgépbe, és 2 perc alatt elkészült a tészta. Aszalógép tapadásmentes tálcájára kentem korong alakban, kb 1- 1,5 cm vastagon, mert az aszalás során úgyis vékonyabb lesz. Aszalóban  először 4 órát, majd megfordítva újabb 10-12 órát aszaltam.

A tésztára paradicsom szószt kentem.

Paradicsom szósz:
turmixoltam 1 paradicsomot, 5 aszalt paradicsommal, kiskanál mézzel, citromlével, sóval, bazsalikommal, gerezd fokhagymával.

A pizzára aprított cukkinit, avokádót, spenótot és snidlinget  tettem. Megszórtam inaktív sörélesztő pehellyel és fenyő maggal.

Nincsenek megjegyzések: