2011. május 5., csütörtök

Tejszínes- csokis kókusz kosár

Ma megpróbálok időben lefeküdni, mert holnap korán indulunk anyával és egy busznyi emberrel Dobogókőre:-) Ismét egy zarándokút! Kb. 2 hete vágyódva néztem filmeket Dobogókőről és közben azt gondoltam, megint el szeretnék menni. Rá egy hétre jött a levél, hogy mehetek:-) A teremtés megtörtént! 1 hete irodáztam és Balogh Béla előadásait nézegettem a neten. Bejött a gondolat, hogy szeretném elolvasni a Végső valóság című könyvét, és hogy most megyek és megveszem! Erre lenéztem magam mögé és a könyv ott volt a polcon! Persze sokan gondolják, hogy pusztán véletlen, én nem hiszek a véletlenben!:-)

Tejszínes-csokis kókusz kosár:

6-7 formához elég massza.
2 evőkanál kókuszolaj
4 kávédarálónyi kókuszdara
méz
citromlé
Kókuszreszeléket megdaráltam, összekevertem mézzel, kis citromlével, és felöntöttem olvasztott kókusz olajjal. Kanállal jól összekevertem, majd kosárkákba nyomkodtam.  Hidegre tettem! :-)  Ott jól megdermedt, és ilyen cuki kosárka lett.
Tölteléknek kockázott banánt tettem bele, és csokis tajszínhabbal töltöttem meg. Kókusz tejszínnel  és banánnal díszítettem. Juharszirupos kakaóporral locsoltam meg.

Kókusz tejszín: konzerv kókusz tejet kivettem a hűtőből és a tetején megdermedt sűrű kókuszt lekanalaztam. Citromlével, mézzel habbá vertem, majd habnyomóból díszeket nyomtam a kosárkára.

Csokis tejszínhab: ugyanaz az elkészítése, mint a kókusz tejszínnek csak kakaóport is kevertem bele.
A kosár belsejébe csokis tejszínt tettem, a tetejére pedig kókusz tejszínt. Juharszirupos kakaóport csorgattam rá.

Tanács! Ha vékonyabbra készítjük a kosár oldalát, még több süti készülhet és kevésbé lesz laktató. Nekem kicsit vastagra sikerült, de szerintem vékonyabb kosárral és több gyümölccsel meg habbal még finomabb!

3 megjegyzés:

ezisén írta...

Köszönöm a dicséretet, Tőled különösen jól esik ::))
Én meg ezt fogom kipróbálni sok gyümölccsel ::)

ezisén írta...

Most olvastam hogy vettél kisebb formát is hol??? Balogh Bélát én is sokat hallgattam, meg persze olvastam is ::))

Sütő Mónika írta...

Müllerbe, de az nem ez a szép szilikon, hanem a fém sima külsejű. Praktikus apró gusztusos falatokat lehet készíteni, mert sokszor egy ilyen nagy muffin nyers süti túl laktató.

Remélem hamarosan teszek fel vele készült finomságokat!
Áldott hétvégét!
Puszi:-)