2011. február 7., hétfő

Ajándék ötlet ?!

Már megint hétfő! Bizony és van némi változás, már 3 emberre készítek ételeket, a kóstolgatókat nem számítva:-) 
Anyukám is kedvet kapott és azt mondta:" ő bármit megeszik csak legyen aki elkészíti"
Na igen, így kell hozzá állni!?
Izgatottan vittem az ebédet és addig nem távoztam amíg mindenbe bele nem evett...és finom:-)
Testvéremnek is vittem  ebédet, büszkén mutogatta a vásárlóinak, mit is eszik....
Íme az ebéd! 
Padlizsános csíra fasírt, céklahabbal, görög káposztával

Céklahab:
Turmixgépbe tettem 1,5 avokádót, citromlevet, sót, snidlinget, fokhagymát, friss kakukkfüvet ,1 kicsi almát, és 2 kicsi céklát. Addig turmixoltam amíg homogén nem lett.


 Padlizsános csíra fasírt: 
Turmixgépbe tettem 1 padlizsánt, fokhagymát, kápia paprikát, paradicsomot, sót, citromlevet, oregánót. Turmixolás után kevertem hozzá, fél kanál lenmagot, 4 kanál napraforgó magot, és egy marék mungóbab csírát. Ezt formáztam lángos szaggatóval és 1 éjszakát aszaltam. 

Görög káposzta:
Káposztát és kápia paprikát aprítóba tettem, összedaraboltam. Készítettem rá egy öntetet. Turmixgépbe tettem, 2 kanál áztatott napraforgó magot, citromlevet, vizet, sót, fokhagymát, és 2 zeller szárat. Ezt folyékonyra turmixoltam, majd összekevertem az aprított zöldségekkel.

Közeledik Valentin nap. Akár ezek a töltött csoki szivek is jók lehetnek ajándékba, vagy ha nem akkor saját fogyasztásra. 
Az ötlet Görögországból származik. Ott ha az ember eszik valahol, étkezés végén hoznak valami finomat ajándékba. Nos volt ahol apró fagyi desszerteket kaptunk.

Van egy szív alakú jégkocka készítőm. Ebbe öntöttem eperfagyit, ill. fahéj fagyit. Lefagyasztottam. Kiburítottam a formából, majd csokiba mártottam. Mivel fagyos, a csoki hamar rádermed. Visszatettem a fagyasztóba, de akár már lehet is fogyasztani. Szerintem fagyosan a legjobb, ha kiolvad és elharapjuk a csokit, akkor folyik benne a krém.
Fagyi: Banánt turmixoltam vaníliával, datolyával. Egy részéhez epret, másikhoz fahéjat és kis kakaóport kevertem.

Csoki: kókusz olaj( kakaó vaj) kakaó por, sztívia.


5 megjegyzés:

ezisén írta...

Hát ez gyönyörű, nem csodálom hogy ízlett anyukádnak is!!

Vállalok ám pót-mamaságot ::))

Unknown írta...

Elképesztő csodákat készítesz!!!!!!!
Mennyi időt töltesz a konyhában, honnan veszed a recepteket?
Rendelni nem lehet?

Judit

Sütő Mónika írta...

Köszi SzEra,de attól hogy szép, az ízét még én is elronthatom, tudod, belekerül valami keserű hagyma...:-)

Mamákból sohasem elég:-)


Szia Judit!

Bizony körbenézünk és rengeteg a csoda!
Recepteket az égiektől kapom:-)

Konyhában, keveset, mindent bedobok a turmixba és kész. Az aszaló meg dolgozik magától...

Rendelni? Hol laksz? Gittáéknál lehet, ha budapesti vagy. Ha pápai akkor szívesen készítek neked is!

Unknown írta...

Szia Mónika!

Ilyen égi üzeneteket én is szívesen vennék.

Gödöllőn lakom, egyikhez sincs éppen közel SAJNOS.
Így maradnak a próbálkozások.
További sok sikert és várjuk az új finomságokat.

Üdv
Judit

Sütő Mónika írta...

Szia Judit!

:-)

Gödöllő csodás hely, szeretem a kastélyt, a parkját...

Próbálkozni, jó! Néha nekem se úgy jön össze ahogy szeretném, de annál nagyobb öröm, ha valami jól sikerül!
Ügyeskedj csak, nem marad el az eredmény!
Köszönöm! Megosztok minden receptet, aztán lehet válogatni...:-)

Üdv: Mónika