2011. február 5., szombat

Mákos guba és töltött kifli

Sziasztok!

Ez a recept véletlenül született. Valaha készítettem gyümölcs sajtot.

Gyümölcs sajt:
Ez úgy készült, hogy mazsolát és datolyát áztattam, majd turmixoltam, citromlével és citrom héjjal. Így lekvár lenne, de én fogtam és 1 cm vastagon betettem napokra az aszalóba, így lett belőle gyümölcs sajt.

Gondoltam, meg kellene tölteni valamit a finom sajttal. Készítettem palacsinta tésztát. Banánt turmixoltam kevés fahéjjal és vaníliával.
Ezt jó vastagon az aszalóba tettem , kb 6mm.
Éjszaka aszalódott a lapon, egyik fele a felső már szépen kiszáradt, az alsó még nem. Levettem a lapról, a száraz felére fektettem, megfeleztem a kerek lapot és az elvágott felénél végigraktam lekvár csíkokkal, majd feltekertem. Így még keveset aszaltam, majd felvágtam 2 cm-es darabokra, így is aszaltam 1 órát, a belseje még finom puha maradt, mint az igazi guba:-)))
Készítettem, hozzá vanília öntetet. Kesudiót ,vízzel, citromlével, mézzel, vaníliával turmixoltam, ezt lehet rá vagy alá önteni, majd megszórtam mákkal.

Ebből a tésztából készült a töltött kifli is, lekvár került bele, de mehet dió, gyümölcs...
Töltött kifli:
Úgy készült, mint a guba,feltekerés után, még formázható volt, kifli alakúra hajlítottam , megszórtam mákkal, és aszaltam még kicsit.


Bizony ebből testvérem is evett és jött a köszönő sms, hogy mennyire finom volt a guba. Neki összekevertem az öntettel és úgy állt néhány órát fogyasztás előtt.

Nincsenek megjegyzések: