2011. február 28., hétfő

Szilvás zabkása

Egy kis emlék a böjti napokról. Bizony minden vacsoránál kaptunk egy maroknyi zabkását. Innen az ötlet, igaz próbáltam kicsit barátságosabbra venni a figurát, hát ez lett belőle:-)

Szilvás zabkása:

Zabot néhány órára vízbe áztattam kockázott aszalt szilvával, fahéjjal, vaníliával, reszelt citrom héjjal. Kis szűrőben lecsepegtettem, tettem még hozzá fagyasztott szilva szeleteket, belenyomkodtam a szűrőbe, majd tányérra borítottam. Turmixoltam 1 banánt, 7 aszalt szilvával, fahéjjal, citromlével. Ebből egy kanállal a tetejére tettem. Majd szilva szeletekkel, mogyoró darabokkal és fahéjjal díszítettem. A zabkását nem édesítettem mert a gyümölcsök elég édesek. Aki akarja, mézet, steviát tehet bele.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Lehet, hogy buta kérdés, de zabot vagy zabpelyhet áztattál be? Köszi (=

Sütő Mónika írta...

Szia!

Zabpehelyből készült:-)
Szívesen!