2011. február 2., szerda

Diéta 10.nap /Diet 10. day/

Ma egy alma volt a reggelim, így hamarabb ebédeltem. Ebédre csináltam uborkás levest. 

Délelőtt készült ez a finomság. Elég csalóka a kép, olyan mintha sütve lenne nem? Pedig nyers. Gombás padlizsántekercs, ez lett a neve. A saláta is különleges, tengeri algasaláta felturbózva.

Az algasalátához volt a csomagolásában, öntet és fűszerek. Ezekkel kevertem össze, tettem hozzá uborkát, sárgarépát, rukkolát, kelkáposztát.

Gombás padlizsántekercs:
Padlizsánt meghámoztam, majd felszeleteltem. Egy pohárban összekevertem , sót, pirospaprikát, olajat, pici indiai fűszert majd ecsettel ezt a fűszeres olajat a padlizsánszeletekre kentem, és betettem az aszalóba, 2-3 órát aszalódott, majd sütőpapirra fedésben egymás mellé helyeztem őket, erre jött a töltelék. Sárgarépa szeleteket fektettem rá, aszalt cukkinit, majd gombát ( ugyan azzal a fűszeres olajjal pácoltam, mint a padlizsánt, majd azt is 2-3 órát aszaltam). Erre jött a rukkola, majd a fűszeres sajtkrém. Beáztatott napraforgó magot turmixoltam citromlével, vízzel, fokhagymával sóval, indiai fűszerrel, aszalt paradicsommal, fél paradicsommal, kis zellerszárral. Ezt kentem a közepére, majd a sütőpapír segítségével feltekertem és még aszaltam néhány órát. Sajtkrémmel öntöttem le. (Napraforgó mag, fokhagyma, citromlé, só, vízzel turmixolva)

Az uborka leves a maradék sajtkrémből készült, tettem hozzá uborkát, zellerszárat, sót, vegetát. Uborka csíkokkal tálaltam.


7 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia!

sajtkrémet hogyan lehet krémes állagúra megcsinálni? mit tegyek, hogy ne olyan érzésem legyen hogy magpástétomot eszem?(a zöld turmixnál is volt ilyen gondom, mire egy potluckon elmondták hogy először a zöldeket turmixoljam és utána tegyem bele a gyümiket és együttesen folytassam a turmixot...nah ilyen trükkre van szükségem most is:)

ezisén írta...

Lassan esik le a tantusz, nem voltál novemberben Gittánál? Farmer szoknyában?Mert akkor már van hozzád saját képem ::))

Más:
hát nem bánnám ha bármilyen rokonságban lennénk és ilyen csodás tálak kerülnének az asztalomra.

Szerintem is kezdjél el méricskélni, és lehet e-book kal is kezdeni ::))Érzéked és tehetséged van hozzá. Az ételeid szeretetből készülnek, és ezt sokan látják, ez az ami nem tanulható.

Akik szeretnek alapból főzni azoknak nem gond bármilyen étel készítése, de hidd el hogy vannak akiknek ez komoly probléma. (Én sem gondoltam, de amíg makrobiotika szerint ettem és sokat segítettem a Barátnőm főző tanfolyamán, ott a kérdésekből szűrtem le, hogy igen ez lehet probléma, mert nem vagyunk egyformák)

Andi írta...

Szia Mónika!
Gratulálok a blogodhoz, és remélem, elfogadsz egy díjat tőlem. Ha igen, kérlek látogass meg a www.makospatko.blogspot.com-on.

Sütő Mónika írta...

Szia Dettu!

Tény nagyon nagy különbség nincs, maximum fűszerezésre, meg állagra, de ez mondhatni ízlés kérdése is valahol.
A sajtkrémet jobban hígítom citromlével, vízzel. Ha eleget áztak a magok könnyebb krémesre turmixolni. Nekem elég jó, 2 lóerős turmixgépem :-O van, szinte mindennel, megbirkózik, de ilyen krémeknél ill. kis adagoknál, úgy szoktam trükközni, hogy turmixolások között egy műanyag spatulával, mindig lenyomom a késekhez a krémet, mert általában a keverő falára ragad, na ezt van, hogy elég sokszor kell ismételgetni.

Csak akkor nyúlj bele, ha már a kések nem forognak!!! Nekem 1 műanyag kanalam eldarabolta:-(
Azt is próbálhatod, ha szeretnél sűrű, de mégis krémes állagot, hogy a mag felét vízzel hígra turmixolod, majd a maradék magot hozzáöntve besűríted.

Remélem tudtam segíteni...

Sütő Mónika írta...

Szia SzEra!

De voltam! De jó neked ilyen memóriád van, hogy még emlékszel az arcokra:-)Na meg a szoknyákra, csak nem túl rövid volt?

Tudod mind testvérek vagyunk...:-) majd potlukra viszek...

Méricskélés, értettem. Csésze, meg kanál, kiskanál? Vagy gramm? Talán ez a csészés dolog. Majd próbálkozom.

Bizony szeretem csinálni, és ezt már régóta tudom, hogy amit szeretettel csinálnak az sokkal finomabb meg egészségesebb.

Ebbe bele se gondoltam, nekem természetes dolog a sütés-főzés amit már gyermekkoromban a nagymami mellett megtanultam és megszerettem. Bizony azok az áldott nagymamik, remélem én is leszek egyszer, vagy többször is:-)

Sütő Mónika írta...

Szia Andi!
Köszönöm, nagy megtiszteltetés, hogy a sok-sok blog közül kiválasztottál. Ez is egy jel, hogy jó úton vagyok:-) Sok sikert Neked is, és jó egészséget!

Üdvözlettel: Mónika

ezisén írta...

Dehogy volt rövid !!! Nagyon csinos vagy!!Igen az arcok jól mennek, de azt azért látod, hogy kellett 2 hónap hogy összerakjalak a fotóval ::))