2011. február 14., hétfő

Valentin nap

Már tegnap este elkezdtem ezt a tortát, és bizony ez lesz az első receptem ahol szépen mindent kimértem és lejegyzeteltem. Ez a torta az én Drágámnak készült. Kapott még 1-2 apróságot és ezt a saját készítésű nyers tortát. Nagyon örülök, szerintem elég finomra és szépre sikerült. Bizony igyekeztem, mert ugye nem csinál az ember minden nap tortát a Kedvesének!?

Csokis-meggyes Valentin torta
Alap:
97 gramm ( 4 evőkanál) 2 napos hajdina csíra
120 gramm mandula ( 7 evőkanál)
5 datolya
7 csepp stivia
csipet só, fahéj
1 citrom héja reszelve
1 kanál kakaópor

Meggy krém:
6 datolya
550 gramm meggy
1 evőkanál psyllium husk
fahéj 1 kávéskanálnyi
2 kanálnyi mazsola
7 csepp stivia

Csoki krém:
1,5 avokádó
2 kanál kókusz olaj
kicsi vanília
csipet fahéj
3 kanál kakaópor
édesítés lehet juhar sziruppal, mézzel, stiviával

Elkészítés:
Az alaphoz valókat aprítógépbe tesszük és jól összedaraboljuk. Csatos tortaformát használtam, a magtésztát az aljába nyomkodtam, tetejét kanállal elsimítottam. Erre szórtam 1 kanál mazsolát, hogy a felesleges nedvességet beszívja.
A meggy krémhez 250 g  meggyet aprítógépbe tettem, az 1 kanál mazsolával és a többi hozzávalóval. Jól összedolgoztattam a masszát, majd a maradék meggyet kanállal a krémhez kevertem. (Fagyasztott meggyből készült, amit kiolvasztottam, lecsepegtettem. )A krémet a formába öntöttem és egy kanállal elsimítottam a tetejét. Nekem 1 éjszakát így a hűtőben pihent, de néhány óra is elég, hogy szépen összeálljon. Az alja csodás lett a meggy nem engedett levet...
Reggel turmixgépbe tettem a csoki krém hozzávalóit, és addig turmixoltam egy kevés vízzel amíg szép homogén nem lett. Sokszor 1 műanyag kanállal lenyomkodtam a krémet a késekhez és ismét turmixoltam. A krém egy részével a torta oldalát körbe kentem, a maradék krémet habnyomóba  töltöttem és ezzel díszítettem a tortát. Nem volt szív alakú csatos sütőformám így a torta közepén hagytam ki egy szívet, úgy hogy a meggy krém látszódjon.


5 megjegyzés:

ezisén írta...

Hát ettől gondolom minden Kedves elolvad ::)) gyönyörű, és finom nem túl édes, kellemes lehet a meggyel az íze. A kinézete gyönyörű!!! Valami csőposta, vagy alagút kiépülhetne már Pápa és Budafok között ::))

Pfiszterné Nagy Erika írta...

Móni, minden elismerésem, a torta gyönyörű lett, már vártam én is valyon milyen lesz?Ez már művészet!!olyan szép lett!!
Az alagút ill.a csőposta projectbe én is beneveznék ha lehet , szép Valentin napot kívánok Pápán!

Sütő Mónika írta...

Szia SzEra!

Elolvad a torta nélkül is:-D
Nagyon kellemes, nem édes, könnyű gyümölcsös, ezen napokig elélnék..., de már csak 1 szelet van, azt még meghagyom a Kedvesnek, hátha még kedvesebb lesz...

Oks, én kezdek ásni!:-))


Szia Erika!

Én se értem, de most nagyon segítettek odafentről...ez összejött.
Hiába ami szeretetből születik az csak jó lehet:-)
Köszönöm, Nektek is!
Én indulok ásni!

Sophia írta...

Hát ez valami gyönyörűséges lett:) Nagyon gratula hozzá, elhiszem, hogy nagyon finom lett:) Egy kis darabot ide is küldhetnél:))))

Sütő Mónika írta...

Köszönöm!
Már kivégeztük:-o
De végre az első követhető receptem, grammokkal, meg ilyenek, szóval lehet próbálkozni...:-))