2011. március 14., hétfő

Diós kifli

A héten egy ismerősöm mondta, hogy mennyire szereti a vaníliás kiflit, az a kedvence...na gondoltam megpróbálom nyersen milyen lehet.?!Innen indult az ötlet. Ez egy gyors könnyű süti, mindent betettem a turmixgépbe és kész is lett a tészta.

Diós kifli:

Banánt is tettem a tésztához, így érződik az íze, de ki lehet váltani cukkinival, így csak a diót és a vaníliát érezni.
2 banán
8 evőkanál dió (áztatva 1 éjszakát)
3 kanál mazsola (áztatva jobban viszi a turmix is)
4 kanál zabpehely
vanília
kevés reszelt citromhéj
lehet még édesíteni, mézzel...

Banánt turmixoltam, vaníliával, citromhéjjal. Majd a többi hozzávalót is beletettem, (kivéve a zabpelyhet )és tovább dolgoztattam a gépet. Kevés vizet is lehet hozzá tenni. Amikor elég homogén lett, besűrítettem a zabpehellyel, amit előtte kávédarálón porrá őröltem.

A krémet habnyomóba kanalaztam, és kifliket és habcsókokat formáztam vele. Aszaltam 1 napot majd légmentesen elcsomagoltam. 

Gusztusos és finomabb, ha egyik felét a kiflinek csokiba mártjuk.

Nincsenek megjegyzések: