2011. március 21., hétfő

Kókuszos habkarika

Vasárnap este elmentünk Bándra, a várhoz. Délután 6 körül értünk fel és nagy meglepetés volt, mert azt hittem csak páran leszünk. Odaértünk égett egy hatalmas tűz és körbeállták vagy ötvenen. Sámán dobok és ki tudja még milyenek szóltak, énekeltek, ünnepeltek és búcsúztatták a telet. Készítettek is három szalma bábút ami a telet személyesítette meg, majd ezeket a tűzre tették. Felhős volt. Egész este ez eget figyeltem, vártam, hogy felbukkanjon a Hold. Tisztult, csillagokat már láttam. Sokan körbe táncolták a tüzet énekeltek, különös hangulata volt. Több kocsival is mentünk Pápáról, így amikor a többiek indulni szerettek volna és is csatlakoztam, bár szívem szerint maradtam volna még és vártam volna a holdat. Bizony jól éreztem, mert kb. fél óra alatt hazaértünk, és a Hold mosolya kísért minket. Csináltam néhány fényképet a telefonommal, ha sikerül, majd azokat is feltöltöm...

Testvérem telefonált, egy ideje mondogatta, hogy szeretne megint nyersen enni, hát holnaptól ismét neki is készítek finomságokat:-) Örülök, mert így nekem is könnyebb!

Kókuszos habkarika:

2 kanál kesu dió
2 kanál kókusz olaj
3 kanál méz
2-3 kávéőrlőnyi kókuszreszelék megdarálva
kevés víz


A beáztatott kesu diót kevés vízzel krémesre turmixoltam, hozzá tettem a mézet és kókusz olajat is, ezt is összekevertem. A végén pedig folyamatosan sűrítettem a darált kókuszreszelékkel. Annyi kókuszt tettem hozzá, hogy elég puha maradjon ahhoz, hogy habnyomóból kinyomjam. Köröket készítettem, majd 1 napot aszaltam. Légmentesen elcsomagolva, hideg helyen sokáig eláll.

4 megjegyzés:

edit írta...

Szia Mónika!

Nagyon tetszenek az ételek, amiket készítesz, sokat segít abban, hogy a családomnak elfogathatóvá tegyem azt a látásmódot, életszemléletet, amiben hiszek. Nagyon tetszik ez a karika is, de most nincs itthon kesum. Szerinted mivel lehetne helyettesíteni?(Szeretném ma elkészíteni, de szerintem esélyem sincs, hogy a faluban sótlan, natúr kesudiót beszerezzek, így viszont csak holnap, vagy később tudnám elkészíteni)

Sütő Mónika írta...

Szia Edit!

Köszönöm!:-) Valahol ez is az egyik cél, hogy ami egészséges nyers étel, azért kívánatos, szép és finom is legyen! Örülök, ha ez eljut másokhoz is...

Csináltam már valami hasonlót, de az aszalás után keményebb ropogósabb lett, persze ha hamarabb kiveszed az aszalóból lehet puhább állagot is elérni. Kókuszcsók és társai néven találod meg, itt jobbra a legolvasottabb írásaim között. Ott cukkinit turmixoltam, persze hámozás után, és ebbe kevertem a többi hozzávalót.

Ha ragaszkodsz a magos változathoz, csinálhatod, napraforgóval, vagy mandulával. A dió elnyomná az ízét, na meg jóval sötétebb lenne.

Sok sikert és jó egészséget!:-)

Makay Anikó írta...

Nahát! Én bizony azt hittem, hogy a testvéred még mindig nyers étrenden van. Még egy picit irigykedtem is. :-) De lehet, hogy csak nem olvaslak elég figyelmesen...


Az én kérdésem, hogy a Tapioka mint sűrítőanyag előfordul a nyerskonyhádban?
Láttam a bioboltban, de nem tudok róla semmit... És te?

Sütő Mónika írta...

Egy hónapig csinálta velem, de most megint ő kérte, hogy csatlakozhasson...:-D

Én se tudok róla, most rákerestem és azt látom, hogy hőhatással készítenek belőle dolgokat, ill. azt írják a levelében több értékes tartalom van, mint a gyökerében. Semleges ízű így biztos jó kiinduló sok ételhez, de nyersen szerintem nem jó, mert méreganyagot tartalmaz...

Ha esetleg kipróbálod, kíváncsi lennék a tapasztalatodra!