2011. március 9., szerda

Hamvazószerda, nagyböjt

Ma hamvazószerdával megkezdődik a nagyböjti időszak, mely az elcsendesedés, a vezeklés ideje, és a megváltást hozó kereszthalálra és Krisztus feltámadására készít fel.
Ez azt jelenti, hogy húshagyókedden( tegnap) véget ért a farsangi bálok időszaka, és kezdetét vette a húsvéti feltámadásig tartó csendesebb, mulatság és lakodalmak nélküli időszak.

Sokan vannak akik valamilyen formában böjtölnek. Mi, férjem és én pont 1 éve böjtölésnél hagytuk el a húst, és olyan jó volt, hogy az óta se hiányzik. Már 1 éve nem eszünk húst csak néha halat és tengeri herkentyűket. Igen én nem vagyok 100 % nyers 80-100 % között mozgok. Számomra ez most így jó, jól vagyok, egészséges vagyok, és ez az első telem amikor a nyers evésnek köszönhetően, nem kúsztak fel a kilók!!!Ez hatalmas dolod, mert telente plussz 5 kilót fel szoktam szedni...
Számomra fontos a böjti időszak. Azt mondják aki rendszeresen takarítja a házát, annak ilyenkor a tavaszi nagytakarítás nem nagy munka, míg aki sosem takarít, na az aztán dolgozhat. Így van ez a testünkkel is. Mivel sok zöldséget, gyümölcsöt eszem, és elsősorban nyersen, ill, most csináltam egy 7 napos léböjtöt így mondhatni testileg tiszta vagyok. Igen, de mint sokan tudjuk az ember test és lélek, így együtt alkotnak egy egészet, és bizony aki csak a testével foglalkozik, az nem egész= nem egészséges! A léleknek is szüksége van táplálékra, tisztításra. Valyon miért van ennyi beteg ember manapság, amikor mindenre van gyógyszer "orvosság"? Nos mivel megbontották az egységet, ketté vágták az embert és csak a testét gyógyítják. A lélek, ha beteg visszamérgezi, újra megbetegíti a testet. Sokan vannak akik ezt már felismerték, megtapasztalták.

Számomra a böjti időszak a lelkemről fog szólni. Szeretném ha szárnyalna, és egy teli hátizsákkal ez elég nehéz. Leteszem terheimet, eleget cipeltem. Ezt tanácsolom nektek is, adjátok át Istennek, vigye Ő tovább, mi már nem tudunk vele mit kezdeni, nincs is rá szükségünk, csak a vállunkat, derekunkat fájdítja...

Ennek egy egyszerű módja van: Ha egyedül vagy otthon, vagy valahol a természetben, gyújts egy gyertyát, fogj egy papírt és ceruzát, és írj ki magadból mindent. Vedd végig eddigi életedet, az embereket akik, megbántottak, akiket megbántottál, bocsáss meg és kérj bocsánatot, bocsáss meg magadnak is, és mindezt ajánld fel Istennek, neked már nincs rá szükséged! Ha végeztél gyújtsd meg a papírt, égjen el! Különös, ilyenkor mindenki mást érez, hatalmas megkönnyebbülést, sírnia kell, mosolyog, nevet, kacag...én amikor elkezdtem végigvenni a rossz élményeket, szabályosan rosszul lettem. Érdekes és ezt cipeljük éveken, évtizedeken, életeken át. Letehetjük! Van szabad akaratunk! Aki akarja vigye csak tovább, az ő döntése. 

Nekem ez az első lépés. Próbálok napi szinten meditálni, figyelni szavaimra, gondolataimra, érzéseimre. Kicsit befeléfordulni, elcsendesedni. ..


A képen a tegnapi vacsorám látható.

Szendvics:
A kenyér alapanyaga az ami a hamburgerpogácsáé ( fél padlizsán, 1 kávédarálónyi lenmag őrlemény, mandula őrlemény, só, útifűmag héj turmixolva, aszalva) Töltelék 1 avokádó villával összenyomkodva, kockázott hagymával, citromlével, sóval, borssal bekeverve. Szeletelt gombát, paradicsomot, olajbogyót, kápia paprikát tettem az avokádókrémre.



Nincsenek megjegyzések: