2011. január 1., szombat

1 kosár gomba :-)

Ezeket a kosárkákat alkottam tegnap estére. Guszta nem? Persze nem nyers evő volt az apró csapat, így volt aki alapból elutasította és meg se kostólta, de volt aki kettőt is evett....

A kosarak aszalóban készültek, ha nincs otthon, akkor enyhén nyitott sütőajtónál is meg lehet csinálni. A hőfokra kell csak figyelni 42 fok még nem bántja az enzimeket, vitaminokat. A kosarak hasonló tésztából készülhetnek, mint a krékerek. Cukkinit turmixoltam, hajdina csírával, lenmag liszttel, aszalt paradicsommal, sóval, kis sárgarépával. Lehet hozzá vizet is adni, az állagára kell csak figyelni, hogy ne legyen túl híg, tudjuk formázni. Muffin formákba nyomkodtam és megaszaltam kb fél napig.

A kosarak aljába tettem avokádó krémet, amit citrommal, sóval, paradicsommal turmixoltam. Erre gomba "pörkölt" került.
A gomba pörkölt is élő. Felszeltem a gombát,  hagymát, kápia paprikát, cukkinit. Erre öntöttem egy páclészerű öntetet. Turmixgépbe öntöttem 1 dl oliva olajat, tettem bele aszalt paradicsomot olajban eltéve, csilit, oregánót, fokhagymát, citromlevet. Ezt megturmixoltam majd az összevágott zöldségekhez öntöttem, jól összekevertem, hogy mindenre jusson a fűszeres olajból, majd hagytam kb 1 órát pihenni. Már ekkor is nagyon finom volt, a gomba megpuhult...,  lecsöpögtettem és beraktam kb 3 órára az aszalóba, és ilyen lett, mint a képen. Nagyon finom. Ezt a gomba pörköltet tettem a kosár tetejére, majd paradicsommal és borsóval díszítettem.  Könnyű salátát ajánlok hozzá köretnek.

Íme 1 saláta ötlet. Maradt gomba pörköltem, ill megmaradt a pác lé a zöldségekről. Ezeket összeöntöttem, szeltem bele paradicsomot, paprikát, zöldborsót és rukkolát.

2 megjegyzés:

Pfiszterné Nagy Erika írta...

Szia Móni,
Boldog új évet kívánok ! Nagyon tetszik a gombás kosár !Biztosan finom lehetett!
Üdv.Erika

Sütő Mónika írta...

Szia Erika!
BUÉK Neked is! Bizony finom volt. Ilyen gombát biztos még sokszor készítek...
Üdv: Mónika