2011. január 23., vasárnap

Pizza

Már egy ideje szemezgettem az élő pizzával, de valahogy tartottam tőle, hogy csalódni fogok. Most, hogy csináltam egy finom kenyeret, gondoltam nincs mit veszteni, kipróbálom. ÉS elárulom, hogy eszméletlen finom lett. Még Imre is evett, és rácsodálkozott, hogy ez tényleg jó.

 A tészta káposztás kenyér: káposztát turmixoltam vízzel, levét leszűrtem és elraktam pár napra, ebből lesz a savanyú káposzta lé amit sajtok, energia leves ( Energy Soup , Ann Wigmore) és egyebek összetevője lehet. Ami megmaradt káposzta tálba tettem. Turmixgépbe raktam 2 marok sütő tököt, sót, vizet ezt turmixoltam. Hozzáöntöttem a káposztához, összekevertem. 
2 felé szedtem.
Egyiket lenmaggal kevertem össze, és hajdina csírával. Kb fele annyi a hajdina mint a káposzta.
Másikat sárga lenmaggal és kb 1/3 annyi vagy még kevesebb csiráztatott napraforgó maggal, ebbe kevés indiai fűszert is szórtam. Aszalóba tettem kb 1 napot aszaltam A kerek alakúakat lángos szaggatóba nyomkodtam onnan a szép forma.

Paradicsom szósz: friss paradicsom, 1-2 aszalt paradicsom olajban eltéve, bazsalikom vagy oregánó, só, pici méz.
Sajt: kesudiót aprítottam kávé darálóban fokhagymával, sóval, citromlével. Jó sűrű maradt. 
Felkentem a paradicsomot a pizzára, tettem rá avokádót, kockázott kápia paprikát, olivabogyót, paradicsomot, aszalt gombát, aszalt hagymát, néhány kockázott uborkát és a végén 2 kiskanállal sajt adagokat tettem rá. Megszórtam oragánóval és kész.





 A lenti kép parti ötlet. Kerek formán elhelyezve extrább a kivitelezés.

Nincsenek megjegyzések: