2011. január 30., vasárnap

Narancsos süti /orange cake/

 

Hirtelen pattant ki az ötlet a fejemből, hogy van kis sütőtököm, meg narancsom és milyen lenne vajon kombinálni a kettőt, na meg volt egy új sütiformám amit muszáj volt kipróbálni. Szóval bevettem a konyhát:-)

 

Az alap, 2/3 napraforgó és 1/3 mandula. Ezt aprítógépbe tettem , daraboltam, majd tovább finomítottam mazsolával. Hogy ne legyen annyira tömény magos, kókusz reszelékkel hígítottam. Lehet bele tenni csipet sót, reszelt narancs héját és esetleg kókusz olajat, ez jót tesz az állagának. Ha jó ragacsos, összeáll akkor mehet a formába, ahol kézzel szétterítjük és belenyomkodjuk, úgy, hogy a szélén peremet képezzünk, 1-2 cm magasságban, attól függően ki mennyi krémet készít.




Krém: 1 narancsot majd, kb. 4 nagy maroknyi sütőtök darabot tettem a turmixgépbe. Reszeltem rá narancs héjat 2-3-at. Ici pici fahéj is került bele, fél avokádó és édesítésnek méz. Ezt turmixoltam, amikor már jó krémes lett tettem a krémhez útifű maghéjat 1 kanállal. Ha nincs az se gond, csak akkor folyósabb marad a krém. A masszát a sütire kentem. Körben sütőtök forgáccsal és mandula darabokkal díszítettem kevés kakaó port szórtam rá. 





A süti tegnap este elkészült, akkor még élénkebb volt a színe, mára kicsit barnult. Akit zavar szórhat az egészre kakaóport, vagy csinálhat rá csoki mázat vagy krémet.

Finom lett, ez lett a reggelink:-) Imre is evett 2 jókora szeletet meg én is, de hogy mennyit? az titok :-)

Nincsenek megjegyzések: