2011. január 21., péntek

Tökös-mákos rétes


Massza elkészítése:

Fele -fele arányban kell bele sütőtök és alma, citrom héj, mák, méz vagy egyéb édesítő.

Összeaprítja a robot és kész. Hogy gusztusos legyen lángos szaggató formába nyomkodtam. Aszalt gyümölcs lap lett a rétestészta. (A tészta almából és banánból van. Ezt fele-fele arányban összeturmixoljuk, majd aszalóba tesszük, elkenjük a masszát és kb.10 órát aszaljuk.) Ebből vágtam ki 3 darabot a szaggató méretében. A formát 1 tányérra tettem aljára 1 gyümölcs lapot, rá kb. 1 centi vastagon a mákos masszát, majd megint gyümölcs lap, erre massza, majd 3. gyümölcs lap és rá a massza. Óvatosan lehúztam a formát és meglocsoltam vanília öntettel.

 Vanília öntet: kesudió áztatva, 1 darab vanília, citromlé, víz, méz, ezeket turmixoljuk.

És íme a hagyományos arculat:-) 

Gyümölcs lapba töltöttem a masszát, majd feltekertem és vaníliás öntettel meglocsoltam.

Ha igazi nyers ételt szeretnél tele enzimekkel akkor a mákszemeket 1 napig áztasd, majd szárítsd meg. Ha megszáradt daráld, pl, kávé darálóval.  Tegnap készült, ma is ettem belőle, szerintem így 1 éjszakát pihentetve még finomabb, jól összeértek az ízek.

5 megjegyzés:

ezisén írta...

Jaj imádom a mákot, és persze az egész sütötököt megsütöttem a Férjemnek én balga ::)) Nem akarsz a szomszédba költözni ennyi finomsággal ::))

Más:
a jövő héten eszünk Nap-kekszet? Vagy marad a tiszta nyers, nem tudom, csak nálam lassan elfogy a készlet és nem tudom hogy készítsek vagy ne?
Vagy az az alapelv, hogy 100% élő, és ebbe most télen belefér azért a dehidratált is? Én most e felé hajlok bevallom. Nekem úgy is jó hatású lenne mert én este hajlok el nem élőbe és nem is jó dolgok irányába tehát ha ez kimarad az már nagyon jó lesz.

Sütő Mónika írta...

Hol is laksz ?:-)

Na igen az este, az a nehezebb. Otthon a család...férjem is sokszor este 9-10-kor szól, hogy süssek már neki valamit...én meg mint jó feleség...és az ember bizony el-elcsábul. Én is aszalok, most is berreg a gép. Nekem semmi bajom az aszalt dolgokkal. Kell, főleg így az elején az átállásnál a főttről a nyersre. Meg az a száraz ropogós állag...én is teszek diétába is aszaltat, pl. fasírozott káposztából minimális maggal. Nem gond, fogyni fogunk!

ezisén írta...

Na most értem vissza (vettem finom fehér teát biot mert az nekem kelleni fog a jövő héttől kicsit alacsony vérnyomásom miatt), akkor én is beindítom a gépezetet. Aszalok lapokat meg még ami összejön és készítek valami finom édességet estére. Eddig sima csoki krémet csináltam avokadóból, de most kicsit kreatívabb leszek.

Sütő Mónika írta...

Az avokádós csokikrémet én is szeretem, az első nyers édességem is ebből készült anno...bizony annak tudatába, hogy hétfőtől diétázunk én is most édességezek, persze nyersbe. Már tervezgetem a napi menüket, kell majd bevásárló lista...úgy néz ki a férjem is pont elutazik néhány napra, szóval minden adott lesz.
Rakok az aszalóba hagymát, még nem csináltam mert mindenki azt mondja irtó büdös lesz. Még jó hogy nem amerikai a konyhánk:-)

ezisén írta...

Igen a hagyma nagyon finom, főleg ha előtte picit aszalod aztán jobban beszívja a finom pácot, aztán teljes aszalás ::)) Először mikor csináltam akkor nem értette a Férjem miért könnyezik a szeme. Azt hiszem hogy én már a következő adaggal megvárom a jobb időt hogy a teraszon lehessen az elejét bonyolítani, aztán ha elmegy az ereje visszahozom.