2010. december 27., hétfő

Linzer

 A tészta fele mag liszt, én napraforgót őröltem ezt tettem bele, de dióval vagy mandulával biztos finomabb meg drágább :-) másik fele hajdina liszt. 2 napig csíráztattam a hajdinát majd megaszaltam és ezt kávédarálóban liszt állagúra dolgoztam. A 2 lisztet összeöntöttem, beáztatott datolyákat megturmixoltam kis vízzel ezt a liszthez öntöttem, tettem bele fahéjat, vaníliát, kis sztiviát édesíteni, és összegyúrtam, ha nagyon ragad kókusz reszelékkel lehet sűríteni. Én csináltam kókuszos és kókusz mentes változatot. Ezt a masszát kinyújtottam formával kiszúrtam és beraktam az aszalóba kb 1 napra. Élő áfonya lekvárral töltöttem meg. A lekvár aszalt áfonyából és néhány szem datolyából készült. Beáztattam majd megturmixoltam kis vízzel. Ha nem elég édes lehet mézzel édesíteni, ha édes citrommal finomítható az íze.  Tetejét csoki mázzal lehet díszíteni. Kókusz olajat olvasztottam ezt kevertem kakaó porral és édesítővel, majd a süti tetejére csurgattam, ill kentem. Most várom, hogy összeérjenek az ízek, megdermedjen a csoki, aztán lehet falatozni!:-)


Nincsenek megjegyzések: