2010. december 11., szombat

Meggyes csokitorta

Apukám név napját ünnepeltük a hétvégén (Miklós)  és neki készítettem gyorsan, frissen indulás előtt ezt az élő süteményt. Kereszt lányom alig eszik, szinte semmit se szeret, kivéve az édességeket. A tortából evett egy szép szeletet:-) és bizony trükkös, mert mi is van benne?
 Minden élő: meggy, magok, datolya, avokádó...

Elkészítése: Az alap áztatott magokból, datolyából és kókusz reszelékből van, ezt ízesítettem kis vaníliával és reszelt narancs héjjal, fahéjjal és színeztem karob- és kakaó porral. Ha nem elég édes lehet még bele mézet is tenni. A lényeg , hogy ezt betegyük az aprító gépbe és addig vegyítsük amíg egy ragacsos állagot nem kapunk. A kókusz reszelékkel hígítjuk, hogy ne legyen olyan tömény. Ezt a masszát beleöntjük egy csatos formába, és kézzel belenyomkodjuk az aljába. Én úgy csináltam, hogy körben a szélén csináltam az alapból egy 1 centiméteres peremet, hogy ne csorogjon le a csoki krém.
Ha kész az alap mehet rá a meggy, persze magozva,  majd erre jön a csoki krém!
A krém összetevőit berakjuk a turmix gépbe. Méghozzá, 2 avokádót, mézet, vaníliát, fahéjat és kakaó port. Vízzel lehet hígítani. Homogénre turmixoljuk és a meggyre kenjük. Én szeletelt mandulával díszítettem, de ha marad lehet a tetejére is meggyet rakni.

Nincsenek megjegyzések: